Táto téma Pomocníka obsahuje postup inštalácie zákazníckeho displeja OBERON Smart Display.
Postup inštalácie
Systém OBERON (Pokladnica OBERON, kniha pohľadávok) komunikuje so zákazníckym displejom OBERON Smart Display prostredníctvom webovej služby. Napr. pokladnica odošle údaje o doklade alebo platbe do webovej služby, z ktorej si ich následne OBERON Smart Display načíta a zobrazí na zariadení (tablete).
Inštalácia zákazníckeho displeja OBERON Smart Display pozostáva z týchto krokov:
- nastavenie automatickej úlohy (webovej služby) - WebServices API – Pokladnica OBERON 2G,
- inštalácia v OBERON-e - pridanie zákazníckeho displeja medzi zariadenia (typ Zákaznícky displej, model OBERON Smart Display),
- inštalácia a nastavenie mobilnej aplikácie.
1. Nastavenie automatickej úlohy (webovej služby)
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je zapnutý v čase, v ktorom je otvorená prevádzka, správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na serveri (nie na klientskom počítači) spustite program OBERON - Agenda firmy ako správca a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový (napr. s názvom sys_oberonsmartdisplay).
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy WebServices API - Pokladnica OBERON 2G a zadajte názov úlohy (napr. OBERON Smart Display).
- Stlačením tlačidla
pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť, zobrazí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON', v ktorom v záložke Komunikácia:
- zadajte číslo TCP/IP portu, pod ktorým bude daná služba dostupná (port musí byť voľný - t. j. v systéme Windows ho nesmie používať iná služba, pre OAC odporúčame používať hodnoty 22 001 a nasl.),
- zvoľte spôsob zabezpečenia OBERON autorizácia (bez zabezpečeného pripojenia),
- začiarknite pole Zasielať podrobné info do 'Prehľadu činností' (na OAC klienta) - prehľad záznamov o činnosti (logovania) bude dostupný v programe OBERON Automation Center (klient), oddiel Prehľad činností,
- pole Aktivovať podrobnú analýzu komunikácie cez webovú službu ponechajte nezačiarknuté (slúži len pre pracovníkov centra podpory na detekciu prípadných problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť pri komunikácii),
- začiarknite pole Pridať výnimku do Windows firewall (ak používate bránu firewall iného výrobcu, je potrebné povoliť zadaný port manuálne).
- Aby systém Windows webovú službu povolil, je nevyhnutné vykonať jej registráciu - stlačte tlačidlo Zaregistrovať službu. Pred prípadnou dodatočnou zmenou napr. čísla portu je potrebné najprv zrušiť registráciu danej služby, zmeniť port a následne opätovne vykonať registráciu.
- V záložke Nastavenia formulára Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON':
- pri položke Pokladnica OBERON vyberte pokladnicu, ktorú bude táto webová služba zastupovať (bližšie určuje predajnú cenu, sklady, otvorené účty (stoly) a pod.).
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- V zozname úloh vo formulári Automatické úlohy v stĺpci Popis získate údaje (IP adresu počítača spolu s číslom komunikačného TCP/IP portu), ktoré následne použijete pri inštalácii zariadenia v OBERON-e, ako aj na nastavenia aplikácie v mobilnom zariadení (pozri postupy nižšie).
- Ak je webová služba nakonfigurovaná korektne, vo webovom prehliadači je možné vykonať jej kontrolu - po zadaní IP adresy a portu v tvare 192.168.16.20:22001 sa zobrazí informácia o danej službe.
2. Inštalácia v OBERON-e
- Ak ešte nemáte v systéme OBERON vytvorenú (založenú) firmu, vytvorte ju - bližšie informácie nájdete v téme Vytvorenie účtovnej jednotky (databázy).
- Spustite program OBERON - Agenda firmy.
- Zvoľte ponuku Servis, Zariadenia, stlačte tlačidlo Pridať. V otvorenom formulári vyberte typ zariadenia Zákaznícky displej, zadajte názov zariadenia, vyberte model OBERON Smart Display a zadajte (vyberte) názov počítača, ku ktorému sa má zariadenie pripojiť, prípadne zadajte ostatné údaje. Potom stlačte tlačidlo Nastaviť zariadenie - otvorí sa formulár, v ktorom vykonajte tieto nastavenia:
- URL (IP adresa) - IP adresa počítača (z bodu č. 11 postupu č. 1),
- IP port - čjíslo komunikačného portu (z bodu č. 11 postupu č. 1),
- Používateľ - názov systémového používateľa v OBERON-e (z bodu č. 3 postupu č. 1).
- Stlačte tlačidlo Otestovať na otestovanie komunikácie s webovou službou.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- Inštalácia zákazníckeho displeja v OBERON-e je ukončená.
3. Inštalácia a nastavenia mobilnej aplikácie
- Aplikáciu OBERON Smart Display nainštalujte do mobilného zariadenia. Odkaz priamo na aplikáciu je umiestnený na webovej stránke www.exalogic.sk v sekcii Na stiahnutie.
- Otvorte aplikáciu klepnutím na ikonku na ploche mobilného zariadenia a v nastaveniach aplikácie v časti Komunikácia zadajte nasledujúce údaje:
- Adresa - aktuálna IP adresa počítača a číslo komunikačného TCP/IP portu v tvare 192.168.16.20:22001 (z bodu č. 11 postupu č. 1),
- Používateľ - názov systémového používateľa v OBERON-e (z bodu č. 3 postupu č. 1).
- Stlačte tlačidlo Test komunikácie na otestovanie pripojenia k webovej službe.
- V záložke Základné v rozbaľovacom zozname vyberte názov displeja, ktorý ste nastavili v postupe č. 2 (bod. 3).
- Inštalácia a nastavania mobilnej aplikácie sú ukončené. V programe OBERON - Agenda firmy v ponuke Servis, Zariadenia možno zopakovať test komunikácie displeja - v mobilnej aplikácii by sa mal zobraziť testovací doklad.
Technické informácie
- Ak už máte nastavenú automatickú úlohu typu WebServices API – Pokladnica OBERON 2G pre iné aplikácie (napr. mobilný čašník, elektronický jedálny lístok, Qerko a pod.), môžete túto automatickú úlohu (webovú službu) použiť aj pre OBERON Smart Display.
- Ak máte na predajnom mieste viac počítačov a zákazníckych displejov, postačuje používať jednu spoločnú automatickú úlohu (webovú službu) pre všetky zariadenia. V nastaveniach mobilnej aplikácie sa určuje, ktorý displej má konkrétne zariadenie zastupovať.
Príbuzné témy