Táto téma Pomocníka obsahuje informácie, ako postupovať, keď sa účtovná jednotka rozhodne používať systém OBERON. Uvádza dostupné možnosti nasadenia softvéru, odporúčané kroky a praktické tipy pre nových používateľov.
Možnosti nasadenia systému OBERON
- Nový používateľ má pri uvedení systému OBERON do prevádzky dve základné možnosti:
- Nasadenie vo vlastnej réžii - vhodné najmä pre menšie prevádzky, kde postačuje jeden používateľ na jednom počítači bez potreby špeciálneho hardvéru.
- Nasadenie prostredníctvom zmluvného partnera - odporúčané najmä pri väčších prevádzkach, kde je potrebné zabezpečiť hardvér, sieťovú infraštruktúru, databázový server, pripojiteľné zariadenia a pod.
- V oboch prípadoch sa odporúča konzultácia s firmou EXALOGIC, s.r.o. – telefonicky, e-mailom alebo osobne v sídle firmy. Pri väčších implementáciách je vhodná osobná návšteva zástupcu firmy a konzultácia na mieste.
Postup nasadenia systému OBERON vo vlastnej réžii
- Stiahnutie inštalačného balíka - inštalačný balík systému OBERON je dostupný na webovej stránke www.exalogic.sk v sekcii Na stiahnutie.
- Inštalácia programu - po stiahnutí je potrebné vykonať inštaláciu programu do počítača. V prípade potreby je možné využiť Pomocníka OBERON alebo kontaktovať Centrum podpory.
- Testovanie programu - na vyskúšanie je možné používať program bezplatne – s obmedzeným počtom zápisov v jednotlivých evidenciách.
- Zakúpenie licencie - na ostrú prevádzku je potrebné zakúpiť licenciu (priamo z programu v ponuke Servis, Licenčné práva). Po objednávke je možné používať program v režime „trial“, pričom používateľ má čas na úhradu poplatku. Po úhrade sa licencia aktivuje.
- Hardvér a infraštruktúra (voliteľné) - v prípade potreby hardvéru (napr. počítače, dochádzkový terminál, pokladnica eKasa PANDORA a pod.) je možné kontaktovať firmu EXALOGIC, ktorá odporučí vhodného zmluvného partnera z blízkeho okolia.
Postup nasadenia systému OBERON prostredníctvom zmluvného partnera
- Oslovenie firmy EXALOGIC - nový používateľ kontaktuje firmu EXALOGIC, ktorá na základe požiadaviek osloví vhodného zmluvného partnera.
- Spojenie so zmluvným partnerom - firma EXALOGIC poskytne zmluvnému partnerovi informácie o požiadavkách a kontaktné údaje používateľa. Zároveň poskytne používateľovi kontakt na partnera.
- Implementácia programu a hardvéru - v réžii zmluvného partnera sa vykonajú všetky potrebné úkony - inštalácia programu, konfigurácia, dodávka a nastavenie hardvéru, sieťovej infraštruktúry, databázového servera, pripojiteľných zariadení (napr. fiškálne zariadenia, snímače čiarových kódov, mobilné terminály, dochádzkové terminály pod.).
- Správa systému po nasadení - zmluvný partner zabezpečuje aktualizácie, správu servera, konfiguráciu automatických úloh (OAC), technickú podporu a ďalšie služby podľa dohody.
Školenie používateľov
- Nárok na bezplatné školenie - každý nový používateľ má nárok na jedno úvedné bezplatné zaškolenie. Pred školením je potrebné sa oboznámiť s edukačnými materiálmi na stránke www.exalogic.sk v sekcii Na stiahnutie (Prezentácie, Videonávody, Promo videá atď.).
- Platené školenia - v prípade záujmu je možné dohodnúť jednorazové alebo opakované školenie - pre zodpovedné osoby, prípadne individuálne podľa potrieb firmy.
Príbuzné témy