Táto téma Pomocníka obsahuje informácie o prepojení systému OBERON s Tatra bankou.
Základné informácie
- Systém OBERON umožňuje prepojenie so slovenskými, ale aj zahraničnými bankami v rámci Európskeho hospodárskeho priestoru (EHP), ktoré sa realizuje pomocou bankového rozhrania (tzv. Bank API). Prepojenie OBERON-u s bankami prostredníctvom rozhrania Bank API umožňuje sťahovať bankové výpisy (transakcie) priamo z banky bez potreby exportovať bankový výpis do súboru a následne ho importovať. Viac informácií získate v téme Prepojenie s bankami.
- Prepojenie s Tatra bankou sa realizuje prostredníctvom bankového rozhrania Tatra banka Premium API.
- Na strane OBERON-u je funkcia prepojenia s Tatra bankou bezplatná. Na strane Tatra banky je používanie rozhrania Tatra banka Premium API spoplatnené podľa cenníka banky.
Postup nastavenia prepojenia
Nastavenie bankového rozhrania API je špecifické pre každú banku. Postup nastavenia prepojenia s Tatra bankou pozostáva z dvoch hlavných krokov, ktoré sa ďalej členia na viacero čiastkových krokov:
1. Uzatvorenie zmluvy s Tatra bankou a aktivácia služby Premium APITB
- Uzatvorenie zmluvy - v prvom kroku je potrebné uzatvoriť zmluvu o používaní služby Premium APITB s Tatra bankou.
- Vytvorenie používateľského účtu - v rámci aktivácie služby Premium APITB si ako nový klient vytvoríte používateľský účet vo webovej aplikácii Tatra banky.
- Pripojenie bankových účtov - vo webovej aplikácii Tatra banky pripojte bankové účty, ktoré bude používať v systéme OBERON prostredníctvom rozhrania API. Pripojenie bankového účtu je platné 180 dní (obmedzenie definované bankami). Po uplynutí tejto lehoty je potrebné pripojenie vo webovej aplikácii obnoviť.
- Získanie identifikačného kľúča aplikácie (API Key) a tajného kľúča (Shared secret) - súčasťou procesu je získanie uvedených kľúčov, ktoré sú generované bankou (sú uvedené v zmluve).
2. Nastavenia v OBERON-e
- V programe OBERON - Agenda firmy zvoľte ponuku Firma, Vlastné bankové účty.
- Označte kurzorom účet Tatra banky (predpokladá sa, že účtovná jednotka už má daný účet definovaný) a stlačte tlačidlo Oprava. Otvorí sa formulár Bankový účet.
- V záložke Bankové výpisy stlačte tlačidlo výberu
pri položke Bankové API. Otvorí sa číselník Nastavenie externej webovej služby, v ktorom stlačte tlačidlo Nový.
- Zadajte názov rozhrania, zvoľte druh Bankové API, vyberte Tatra banka Premium API a stlačte tlačidlo Nastaviť API.
- Otvorí sa formulár, v ktorom v záložke Základné zadajte API kľúč (API Key) a Tajný kľúč (Shared secret), ktorý ste získali uzatvorením zmluvy s Tatra bankou (bod 4 predchádzajúceho postupu).
- V záložke Autorizácia stlačte tlačidlo Autorizovať API. Stlačením tlačidla budete presmerovaní do webovej aplikácie Tatra banky, kde je potrebné vykonať autorizáciu systému OBERON. Do aplikácie sa prihláste tými istými údajmi, ktoré ste použili pri vytvorení používateľského účtu vo webovej aplikácii Tatra banky (v bode 2 predchádzajúceho postupu).
- Po úspešnej autorizácii sa do formulára Tatra banka - Premium API automaticky doplnia Prístupový kľúč (Access Token) a aktualizačný kľúč (Refresh Token). V záložke Autorizované účty bude dostupný zoznam bankových účtov, na ktoré sa vzťahuje autorizácia.
- Vykonané nastavenia uložte stlačením tlačidla OK.
- Na automatický import a spracovanie bankových výpisov (transakcií) možno v OBERON-e nastaviť automatickú úlohu Automatické spracovanie bankových výpisov.
- Bankové rozhranie Tatra banka Premium API umožňuje sťahovať bankové výpisy (transakcie) aj z iných bánk. O tejto možnosti sa informujte priamo v Tatra banke.
 |
V prípade, že máte prostredníctvom Tatra banky pripojených viac bankových účtov, rozhranie Tatra banka Premium API umožňuje získavať údaje transakcií len po jednotlivých účtoch. To sa premieta do počtu volaní rozhrania API, t. j. predplatený balík volaní sa rýchlejšie vyčerpá. Preto je nutné zvážiť zakúpenie balíka s dostatočným počtom transakcií, prípadne zvážiť využitie inej nami ponúkanej služby.
|
Príbuzné témy